فروش تجهیزات روشنایی جهت مراکز عمومی

فروش تجهیزات روشنایی جهت مراکز عمومی

استفاده از تجهیزات روشنایی و انواع محصولات روشنایی در این نوع مراکز بایستی بر اساس پارامترهای متعدد و کاربردی انجام شود. نور و روشنایی از جمله فاکتورهای اصلی در برجسته‌تر نشان دادن محیط است و مراکز تفریحی مانند رستوران‌ها، مراکز خرید و فروشگاه ها نبایستی فاقد این عنصر کلیدی در زیبایی شناسی محیط باشد. استفاده از انواع چراغ‌های روشنایی، روشنایی دیواری، لوازم روشنایی و لوازم برقی ساختمانی نشاندهنده هویت و کارایی محیط است. در واقع با ایجاد نور و روشنایی در محیط می‌توان پی به کاربرد محیط و فضای کاری برد. به همین سادگی روشنایی مطلوب را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های محیط دانست. علاوه بر کارایی و میل به زیبایی شناسی، تحقیقات نشان داده‌اند که رابطه مستقیمی میان کیفیت روشنایی و سطح کارایی افراد می‌باشد. به طوریکه میزان روشنایی محیط، شدت و یا کمبود آن در سطح افزایش یا کاهش راندمان کاری تاثیر فوق العاده‌ای دارد. به همین دلیل در اغلب موارد ما شاهد نورهای درخشنده، نصب تجهیزات روشنایی لوکس و مجلل و نوردهی مطلوب در اماکن تجاری، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن این چنینی هستیم.

 

 

 

تاثیر روشنایی در مراکز عمومی

مراکز عمومی از جمله پرتردد ترین مراکزی است که به طور روزانه بخش عمده ای از افراد برای انجام امورات متفرقه به آن مراجعه می کنند. سالن‌های همایش، سالن‌های اجتماعات مختص کنفرانس‌ها و یا اجرای برنامه‌های نمایشی از همین دسته می‌باشند. توجه به تنظیم نوع نوردهی در سالن‌های همایش و سالن‌های کنفرانس در شرایط گوناگون اعم از نمایش فیلم و اسلاید و یا برنامه‌های هنری نیز بسیار حائز اهمیت است، به طوری‌که در این هنگام نوردهی بایستی به گونه‌ای باشد که منجر به انعکاس نور در اطراف نشود.  نصب تجهیزات روشنایی پیشرفته و لوکس بدون شک تاثیر بسزایی در روشنایی محیط و زیبایی شناسی بصری ان دارد که علاقمندان را می‌تواند به محیط جذب کند. در نتیجه استفاده از محصولات روشنایی با کیفیت و مرغوب که ماندگاری طولانی مدت را با خود به همراه دارند از جمله موارد قابل توجهی است که طراحان روشنایی داخلی بایستی به آن توجه داشته باشند. علاوه بر آن تنها تعدد منابع روشنایی در محیط کافی نیست، بلکه محاسبات نورسنجی اعم از میزان شدت نوردهی، بررسی پارامترهای کیفی، استفاده از لوازم برقی مناسب، توزیع درخشندگی نور مناسب، محاسبات مرتبط با انعکاس نور، تنظیم نور و مواردی از این قبیل نیز نقش اساسی در نوع نورپردازی مراکز عمومی و  در طراحی روشنایی دارد.

 

 

تاثیر روشنایی در مراکز تجاری و فروشگاهی

نورد هی در مراکز تجاری اغلب توسط توزیع نور عمومی انجام می‌شود که چندین منبع نوری مختلف در بخش‌های گوناگون فضا، نور محیط را پوشش می‌دهند. علاوه بر آن ایجاد نورهای فرعی و تزیینی از طریق لوازم برقی جانبی نیز اتمسفر فانتزی و درخشنده ای را به فضا می‌بخشند که باعث درخشان‌تر شدن و جلوه بیشتر آن می‌شود. نورپردازی در مراکز تجاری اغلب هدفمند و برنامه‌ریزی شده می‌باشد، به طوریکه نور و روشنایی در اینگونه مراکز به هدف جذب مشتریان و عموم افراد انجام می‌شود. توزیع مناسب نور، اجتناب از نورهای بسیار خیره کننده که باعث ناراحتی‌های چشمی می‌شود، ایجاد نورهای دکوراتیو در اطراف پله‌های برق، آسانسور، راهروها و به کار بردن حس زیبایی شناسی در نورپردازی از جمله عوامل مهم نوردهی در اینگونه اماکن است.

 

 

 

عوامل موثر در طراحی روشنایی داخلی

نصب پلان‌های نوری، استفاده از محصولات روشنایی سازگار با محیط، ایجاد نورهای فرعی، چگونگی نصب تجهیزات روشنایی، تعیین محل دقیق چراغ‌های روشنایی، نحوه سیم کشی‌های برقی داخل ساختمان، برخورداری از لوازم برقی مناسب، ترکیب طیف نوری متنوع، قابلیت تنظیم نور از طریق لوازم برقی جانبی و بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل روشنایی به چگونگی نوردهی محیط کمک بسیاری می‌کند. ناگفته نماند که تنظیم روشنایی داخلی، مناسب با نور طبیعی روز بسیار حائز اهمیت است. به مراتب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها از سیستم‌های کنترل روشنایی و تنظیم نور محیط استفاده می‌شود که نه تنها از ایجاد نورهای اضافه جلوگیری می‌کند، بلکه مصرف انرژی را تا حد بسیار کاهش می‌دهد.

 

موارد قابل توجه در نورپردازی مراکز عمومی عبارتند از؛

یک) نحوه سیم کشی برقی ساختمانی

دو) برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده جهت تامین روشنایی محیط

سه) انتخاب صحیح منابع نوری، تجهیزات روشنایی و محصولات روشنایی مناسب با اندازه و نوع کارایی محیط

چهار)‌ استفاده از لوازم برقی جانبی مانند سیستم‌های کنترل روشنایی و تنظیم نور

پنج) تعدد کافی محصولات روشنایی به کار رفته در محیط اعم از چراغ‌های روشنایی، روشنایی دیواری، لامپ های روشنایی

شش) تنظیم شدت میزان روشنایی محیط با توجه به نور طبیعی روز

هفت) توجه به تنظیم نوع نوردهی در سالن‌های همایش و سالن های کنفرانس در شرایط گوناگون اعم از نمایش فیلم و اسلاید و یا برنامه‌های هنری

هشت) تنظیم گروه‌بندی چراغ‌های روشنایی در شرایط مختلف نسبت به نوردهی محیط

نه) ایجاد روشنایی هوشمند با استفاده از انواع لامپ های روشنایی اعم از لامپ‌های هالوژن، لامپ‌های رشته‌ای و غیره

ده) مدیریت هوشمند در زمینه روشنایی داخلی

 

سیستم کنترل هوشمند روشنایی چیست؟

سیستم‌های هوشمند برای تنظیم میزان شدت نور محیط به کار برده می شوند. این سیستم‌ها به عنوان بخشی از تجهیزات لوازم برقی دارای انواع گوناگونی است. از جمله انواع سیستم‌های تنظیم روشنایی هوشمند می‌توان به دیمرها، سنسورها و کلیدهای هوشمند روشنایی اشاره کرد. دیمرها به راحتی قابلیت تنظیم میزان شدت نوری را داشته و از آن می‌توان در تمامی اماکن مسکونی، اداری، خدماتی و غیره به راحتی بهره‌مند شد. استفاده از دیمرها برای تنظیم نور در منازل بسیار رایج و متداول است. سنسورها که از دیگر انواع سیستم‌های کنترل روشنایی به شمار می روند دارای دو نوع سنسور حساس به روشنایی نور محیط و سنسور حساس به حضور افراد در محیط است که به صورت هوشمند میزان نور محیط را سنجیده و آن را تنظیم می‌کند. این نوع سنسورهای هوشمند اغلب در اماکن تجاری و اماکن اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. دسته سوم کلیدهای هوشمند روشنایی است که بر جعبه دستگاه هوشمند تعبیه شده و می‌توان از طریق کلیدهایی که بر روی آن قرار گرفته است، میزان نور محیط را بررسی و تنظیم کرد. قابل ذکر است که سیستم‌های کنترل هوشمند تا حد بسیاری از مصرف انرژی بالا برای تولید و انتشار نور در محیط جلوگیری می‌کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.