ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

شناخت نوع کاربرد محیط، نوع سازه و معماری، نوع طراحی داخلی، تعیین تعداد لامپ‌های روشنایی مورد نیاز، تعیین نوع منابع نوری، بررسی مساحت محیط، تحلیل میزان شدت روشنایی مورد نیاز و مواردی از این قبیل در چگونگی نورپردازی و روشنایی داخلی تاثیر قابل توجهی دارد. اگر چنانچه از منابع نوری نامناسب و نصب محل دقیق لوازم روشنایی به درستی استفاده نکنیم، به مراتب دچار اشتباهات رایج نورپردازی خواهیم شد. تاثیر نور و روشنایی تا به حدی است که قابلیت بزرگتر و یا کوچکتر جلوه دادن محیط را داشته و حتی بر رنگ‌بندی و درخشندگی سایر دکوراسیون داخلی نیز تاثیر ویژه‌ای دارد که در ادامه به تاثیر انواع محصولات روشنایی، چراغ‌های روشنایی، روشنایی دیواری، فروش تجهیزات روشنایی، قیمت روشنایی و موارد مرتبط با آن بیشتر می‌پردازیم؛

 

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

 

 

نکات قابل توجه درباره چگونگی استفاده از محصولات روشنایی عبارتند از؛

نکته اول) نصب سیستم‌های روشنایی و انتشار نور حاصل از آن بایستی به گونه‌ای باشد تا بخش عمده‌ای از فضا را پوشش دهد.

نکته دوم) از لوازم روشنایی استفاده نمایید که پرتوهای نوری خیره کننده ایجاد نکنند.

نکته سوم) در هنگام روز سعی نمایید از نور طبیعی روز بهره‌مند شوید اما در تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. علاوه بر آن از تجهیزات روشنایی استفاده کنید که بتوانید شدت روشنایی آنها را در طول روز تنظیم و کنترل نمایید. به همین منظور بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل روشنایی هوشمند پیشنهاد می‌شود.

نکته چهارم) استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی با بهره‌وری بالا و مصرف انرژی پایین به مراتب توصیه می‌شود. لامپ‌های روشنایی فلورسنت با بهره وری بالا، لامپ‌های فلورسنت فشرده، لامپ‌های رشته‌ای و لامپ‌های تخلیه در اماکن گوناگون و مناسب با شرایط کاری پیشنهاد می‌شود.

نکته پنجم) بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل هوشمند روشنایی جهت تنظیم خودکار مصرف انرژی لامپ‌ها، خاموش و روشن کردن لامپ‌های روشنایی و تنظیم میزان شدت روشنایی محیط به عنوان نوین‌ترین و رایج‌ترین محصولات روشنایی شناخته شده‌اند.

نکته ششم) برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده برای جایگاه و محل دقیق نصب چراغ‌های روشنایی، لوازم برقی ساختمانی و به طور کلی منابع نوری از جمله موارد حائز اهمیتی است که بایستی به آن توجه شود.

نکته هفتم) استفاده از محصولات روشنایی با کیفیت، با ماندگاری طولانی مدت، کم مصرف و با نوردهی مناسب در طراحی داخلی محیط و همچنین جهت نورپردازی فضاهای بیرونی توصیه می‌شود.

 

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

 

 

روشنایی مطلوب با استفاده از محصولات روشناییچراغ‌های روشنایی و لوازم برقی ساختمانی

ایجاد روشنایی مطلوب در طراحی داخلی و برای نورپردازی اماکن گوناگون بستگی به پارامترهایی نظیر مساحت اتاق، میزان ظریب انعکاس سطوح، ارتفاع سقف تا کف، موقعیت پنجره‌ها و تابش نور طبیعی، تعداد و نوع منابع نوری و مواردی از این قبیل مرتبط است. بدین ترتیب برای نورپردازی محیط توجه به نکات این چنینی لازم و ضروری است.

انواع چراغ‌های روشناییلامپ‌های روشنایی

لامپ‌های روشنایی از جمله محصولات روشنایی با اهمیت و رایجی هستند که ضرورت آن در هر مکانی لازم و ضروری است. با توجه به تولید و عرضه انواع لامپ‌های روشنایی می‌توان انواع آن را بدین ترتیب خلاصه کرد.

انواع لامپ‌های روشنایی عبارتند از؛

لامپ‌های التهابی

لامپ‌های تخلیه در گاز

لامپ‌های ال ای دی

لامپ‌های القابی

 

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

 

 

کاربرد چراغ‌های روشناییلامپ‌های روشنایی

همانطور که به آن اشاره شد، لامپ‌های روشنایی از جمله کاربردی‌ترین لوازم روشنایی محسوب می‌شوند که می‌توان از انواع آن برای مصارف خانگی، اداری، تجاری، اماکن تفریحی و مواردی از این قبیل بهره‌مند شد. اینکه از چه نوع لامپ و یا چراغ روشنایی استفاده نماییم، بستگی به نوع فعالیت محیط و مقصد ما از نورپردازی دارد. به عبارتی انتخاب محصولات روشنایی تا حد بسیاری بستگی به کیفیت لامپ، میزان مصرف انرژی، ضریب بهره‌وری، قیمت روشنایی، طول عمر کالا، ضمانت پس از فروش و مواردی از این قبیل دارد. گفتنی است که تعیین تعداد محصولات روشنایی مورد نیاز، تعیین محل نصب منبع نوری، ایجاد روشنایی دیواری و سبک نورپردازی از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی روشنایی است. توصیه می‌شود برای تعیین سبک نورپردازی خاص با مشاوران و طراحان داخلی مشورت نموده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید.

 

نقش نورپردازی در محیط

امروزه نورپردازی اماکن گوناگون در دکوراسیون داخلی نقش اساسی و پر رنگی دارد. لوسترها به عنوان منابع اصلی نوری در بسیاری از بخش‌های محیط مانند سرسرا، سالن‌ها، راهروهای بزرگ، لابی و غیره وجود داشته و بخش عمده‌ای از محیط را با انتشار نور پوشش می‌دهند. علاوه بر آن استفاده از انواع چراغ‌های روشنایی دیوار کوب جهت روشنایی دیواری در ورودیه‌ها و راهروها نه تنها باعث روشنایی مسیر می‌شود، بلکه از نظر بصری نیز بسیار در چشم بیننده موثر است. به عبارتی نوع نورپردازی مناسب و ایجاد روشنایی دیواری موجب تغییر و اجتناب از یکنواختی در محیط می‌شود. توجه به نوع نورپردازی برای دفاتر کاری، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خدماتی بسیار حائز اهمیت بوده و می‌توان سبک نوردهی را مطابق با نوع کاربرد محیط انتخاب و فراهم آورد. از سوی دیگر  آنچه که در نوع نورپردازی و انتخاب طیف‌های نوری بیش از هر عنصر داخلی دیگری حائز اهمیت است، اندازه محیط، سقف و دیوارهای آن است. حتی رنگ دیوارها در نوع نورپردازی تاثیر بسزایی دارد. به طوریکه اگر رنگ دیوارها تیره و تاریک باشند و یا اتاق از تابش نور طبیعی روز محروم باشد، نورپردازی مصنوعی بایستی با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود. علاوه بر آن ایجاد نورپردازی هدفمند و مناسب با نوع فعالیت محیط را نبایستی نادیده گرفت.

 

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

 

 

قیمت روشناییفروش تجهیزات روشنایی

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، فروش تجهیزات روشنایی و عرضه انواع محصولات روشنایی در فضای مجازی به راحتی در دسترس همگان قرار گرفته که می‌توان با توجه به نوع نیاز مصرفی تهیه و خریداری نمود. علاوه بر آن فروشگاه‌های آنلاین معتبر این امکان را برای متقاضیان و مشتریان فراهم آورده است تا بتوانند محصولات روشنایی را با یکدیگر مقایسه کرده و از لیست قیمت روشنایی بهره‌مند شوند. آنچه که برای تهیه و خرید تجهیزات روشنایی، لوازم برقی ساختمانی، چراغ‌های روشنایی و لوازم روشنایی حائز اهمیت است، توجه به مشخصه‌های درج شده برای انواع کالاها و محصولات است که می‌توان اطلاعاتی را درباره نوع کالا، میزان شدت روشنایی، توان نوری، ضریب بهره‌وری، قیمت روشنایی و مواردی از این قبیل در کمترین زمان ممکن دریافت نمود.

 

ایجاد نورپردازی مدرن با انواع محصولات روشنایی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.