آشنایی با خصوصیات مهم لوله پی وی سی

آشنایی با خصوصیات مهم لوله پی وی سی

همه آنچه که قرار است درباره خصوصیات مهم لوله های پی وی سی بدانید. لوله پی وی سی جز نخستین و مشهورترین لوله های پلیمری است که به شکل وسیع به کار گرفته شده است و از این نوع اقسام گوناگونی لوله با کارایی گوناگونی ایجاد و وارد بازار شده اند. لوله PVC به سختی آسیب می بیند و معمولاً عمر طولانی نیز دارند و به علت استقامت بالا که در مقابل وضعیت محیطی دارند به شدت توانسته در بین عموم به شهرت فراوانی دست یابد و هم اینکه توانسته در اکثر پروژه ها برای جا به جایی فاضلاب، آب رسانی و جابه‌جایی سیالات مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی کامل انواع لوله پی وی سی

انواع لوله پی وی سی امروزه جز پرمصرف ترین نوع لوله در پروژه های ساخت و ساز و ساختمان ها می باشد. نصب و راه اندازی این محصول آسان، شتاب اجرای آن بالا و تولید کننده انواع لوله های سالنت می باشند. در طی سال های متمادی که از شهرت این لوله می گذرد، متخصصان به پژوهش های خود ادامه داده اند و تغییراتی در این محصول و ابزارآلاتی که در ساخت آن نقش دارد ایجاد نموده اند که از چشم دور نیست. از این رو می توان با اعتماد به این موضوع که این لوله ها مطابق با استاندارد ها تولید شده اند در لوله کشی ساختمان بدون نگرانی استفاده نمود و خاطرجمع باشید که دچار هیچ بیماری نخواهید شد.

آشنایی با انواع لوله پی وی سی

آشنایی با خصوصیات مهم لوله پی وی سی-2

در حالت کلی لوله پی وی سی گروهی از لوله ها و اتصالاتی هستند که می توان از آن ها در لوله کشی فاضلاب و … در ساختمان استفاده نمود. این نوع لوله در اقسام مختلفی عرضه می شوند که در این مبحث به آن ها می پردازیم.

•لوله پی وی سی فیت یا اورینگی

لوله پی وی سی فیت که در بازار اتصالات و تاسیسات با عنوان لوله اورینگی هم شناخته می شود معمولاً جز جدیدترین نوع لوله هایی است که از تلفیق پوش فیت و پی وی سی تولید شده و در حال حاضر در بهترین کشور های توسعه یافته صنعتی در حال استفاده است. این محصول ها دارای مقاومت و دوام بالایی هستند، از سویی دیگر هم نصب سریع و آسانی نیز دارند و وزن کمی هم دارند. لوله پی وی سی فیت به دلیل اینکه بی اثر کننده نشتی های آپارتمان هستند این توانایی را برای امنیت بهتر دارند و به همین دلیل اکثراً در آپارتمان استفاده می شوند،

•لوله پی وی سی چسبی یا لوله پلیکا

لوله های پی وی سی در مدل های گوناگون با انواع رنگ های مختلف نظیر طوسی، سفید و زرد که هریک دارای سطح مقاومتی ویژه هستند ایجاد و به بازار عرضه می شوند. این لوله ها را می توان با توجه به اقسام مایعات و فشار تنظیم نمود و در ساخت و ساز ها از آن استفاده کرد. این محصول دارای تنوع منحصربه‌فردی هستند که با اتصالات وابسته به خود در کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. گستره این لوله ها سبب شده که ناصافی به صفر برسد و جابه‌جایی سیالات به‌آسانی صورت گیرد به همین علت مقدار گرفتگی‌ها خیلی کم است.

کاربرد لوله پی وی سی

•اولین کاربرد لوله پی وی سی در لوله‌کشی‌های فاضلاب شهری زیر فشار و فاقد فشار می باشد.

•این لوله ها نیز متناسب لوله کشی آبیاری چه زیر فشار و چه فاقد فشار در کشاورزی می باشند.

•لوله کشی برای انتقال آب‌های سطحی به مکان موردنظر و جداره‌ها

•متناسب لوله هواکشی

•جابه‌جا نمودن آب باران بر روی سطح بام‌های ساختمانی

•جابه‌جا نمودن مواد و املاح شیمیایی

•عبور سیم‌های مخابراتی و برقی ساختارها

•تولید ماکت‌ها و ساختارهای کم‌وزن پلاستیکی

• از دیگر کاربرد لوله پی وی سی می توان به حفاظ و نارسانا لوله فلزی و چدنی اشاره نمود.

آشنایی با مزیت ها استفاده از لوله پی وی سی

باید گفت انواع متنوعی از لوله های پی وی سی تولید شده که در قیمت های مقرون به صرفه ای در بازار خرید و فروش اتصالات عرضه می شوند دارای مزیت های مختص به خود می باشند که در ادامه با جزئیات به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

•لوله پی وی سی در مقابل کنش و واکنش‌های شیمایی مقاوم بوده است:

این لوله ها در مقابل روغن، الکل، ماده‌های نفتی، اسیدها، نمک‌ها، بازها و مواد شیمیایی موجود در آب و خاک بسیار مقاوم هستند.

•این محصول در مقابل هدایت الکتریکی و حرارتی پایدار است:

این لوله در مقابل جریان الکتریسیته نارسانا بوده و جریان الکتریکی را از خود عبور نمی‌دهد و برعکس فلزات که عایق گرما هستند لوله PVC گرما را از خود منتقل نمی‌کند.

•این لوله در مقابل آتش مقاوم هستند:

لوله پی وی سی معمولاً در دمای 454 درجه بیشتر از سایر مصالح ساختمانی آتش می‌گیرد. در هنگام احتراق این لوله، گاز HCL آزاد می‌شود که این گاز مانع رسیدن اکسیژن به محدوده شعله‌ور شده و از حریق جلوگیری می‌کند.

لوله PVC توانایی بازیافت و حفظ امنیت محیط‌زیست را دارد:

این نوع لوله را می توان مجدد بازیافت نمود و از نو تولید نمود که این عامل در حفظ محیط‌زیست بسیار تأثیرگذار است.

•این لوله دارای قیمتی ارزان و مقرون به‌صرفه است:

به علت سبک و کم‌وزن بودن این نوع لوله پر مصرف در مقابل لوله های چدنی و فلزی از نظر قیمت اختلاف بسیار زیادی دارند به همین دلیل توانسته در حیطه صنعت در جایگاه اول قرار گیرد.

•این محصول در برابر اصطکاک پایدار است:

لوله پی وی سی در مقابل اصطکاک مواد درونی لوله و خراش پایداری بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. این لوله در مقابل انواع لوله های فلزی، سیمانی و سفالی از دوام بیشتری در زمان جابه‌جایی مواد صنعتی برخوردار است.

نصب و راه اندازی آسان لوله پی وی سی

یکی از مهم‌ترین موارد عمده که باعث شده این محصول را در رتبه اول قرار دهد نصب و راه اندازی آسان آن می باشد این لوله ها به وسیله چسب پی وی سی به همدیگر متصل می شوند و خیلی زود آماده برای اعمال می باشد. از مزایای لوله پی وی سی سبک بودن آن است که یک جنبه ایمنی قابل‌ملاحظه‌ای به حساب می‌آید. به علت جا به جایی آسان این لوله ها صدمه‌های کاری را به حداقل ممکن رسانده و راه اندازی جا به جایی ارزان‌تر را تسهیل می‌بخشد. این نوع لوله عمق ورود بالا و سامانه‌های پیوستگی اورینگی توانسته است به وسیله همین مزیت خیلی از کالاهای سنتی را کنار بزند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.