آشنایی با شیوه خرید انواع لوله برق

آشنایی با شیوه خرید انواع لوله برق (2)

لوله برق یکی از ابزار و وسایل پرکاربرد در زیرساخت‌های الکتریکی و ساختمانی است. این محصول یک رویه مطلوب برای حفظ جان اشخاص در برابر احتمال برق‌گرفتگی و همچنین آسیب نرسیدن به غیر عایق جریان برق است. این لوله‌ها در محل‌های گوناگونی نظیر ساختمان تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های صنعتی، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و… به کار گرفته می‌شوند. به‌کارگیری لوله برق در ساختمان‌ها خطرهای ناشی از آتش‌سوزی و اتصال جریان برق را تا حتی‌الامکان کاهش می‌دهد و باعث ایجاد ایمنی در ساختمان می‌شود. این لوله‌ها تداوم و طول عمر سیم‌کشی ساختمان را بالا می‌برد و اگرچه مسئله‌ای پیش آمد به راحتی می‌توان آن را تعویض نمود. این ابزار افزون بر  اینکه می‌تواند سبب فراهم‌سازی ایمنی و فزونی استاندارد بودن شیوه سیم‌کشی شود تا حدودی باعث ساماندهی به وسایل و ابزارآلات دیگر می‌شود. برای خرید لوله برق در انواع مختلف می‌توان از طریق شرکت‌های فروش این تجهیزات اقدام نمود.

 

نکات مهم در نحوه قرارگیری لوله برق در ساختمان

  • یکی از نکته‌های مهم در نحوه قرارگیری لوله برق در صنایع تأسیسات گوناگون نظیر تجاری، اداری، مسکونی و … می‌باشد که واجب است این لوله‌ها به اندازه 30 سانتی‌متر از رایزر فاضلاب دور باشند و در نزدیکی هم قرار نگیرند. ازاین‌رو بایستی به این نکته دقت کنید که برای هر کدام به صورت جداگانه یک رایزر حفر نمایید تا این عمل به شکل استاندارد انجام گیرد.
  • از دیگر نکته‌های مهم در نحوه قرارگیری لوله برق این است که در هر بخشی که از ابزار زانوی برق استفاده می‌شود بایستی آن را توسط یک نوارچسب به شکل محکم، موثق و بادوام به لوله اصلی متصل نمود تا احتمال صدمه پذیری آن به کمترین حد ممکن برسد و با ضربه نتوانند از همدیگر جدا شوند. در زمان

لوله‌کشی برق ساختمان دقت به سایز حفره‌ها و محل‌هایی  در دیوارها، کف و سقف‌ها برای گذر لوله برق که به‌کاربرده می‌شوند نیز مهم  است. از این جهت اگر از تجهیزات صنعتی مطلوب مانند هیلتی چرخشی استفاده شود، محدوده‌ای به میزان قطر مته‌ به‌کاربرده شده سوراخ می‌گردد و این عمل هیچ صدمه‌ای به بلوک و سایر قسمت‌های دیوار وارد نمی‌کند و به این وسیله می‌توان باظرافت تمام کار لوله‌کشی  را در ساختمان انجام داد.

در زمان قرار دادن لوله برق باریک به شکل عمودی بر سطح دیوار بایستی با به‌کارگیری از سیستم شیار زن، حفره‌های باریکی روی بلوک‌ها ایجاد شود تا با این عمل لوله‌ها به شیوه دقیق و کامل داخل دیوار قرار گیرند ، در این مورد واجب است پهنای حفره‌ای که به شکل عمودی بر سطح دیوار ایجادشده‌اند هماهنگ با مجموع عرض لوله برق باشد‌. همچنین ژرفای این حفره‌ها بایستی به‌نوعی باشد که بعد از جایگذاری لوله‌ها، 1 سانت و نیم در زیر سطح دیوار قرار گیرند تا هیچ‌گونه برآمدگی تولید نشود و مرحله سیمان‌کاری و گچ کاری روی سطح دیوار با مسئله خاصی روبه‌رو نشود.

  • مسئله بعدی این است که استفاده از لوله برق در ساختمان بایستی بعدازاین که گچ و خاک دیوار انجام شد صورت گیرد بعدازآن قوطی کلیدها راه‌اندازی شوند تا داخل دیوار نرفته و در امتداد کلیدها و پریزها برای به‌کارگیری استفاده‌کنندگان به شکل درست و موثق در درون قوطی‌ها قرار گیرند.

آشنایی با شیوه خرید انواع لوله برق

استفاده از تجهیزات مدرن جهت به‌کارگیری لوله برق در ساختمان

برای به‌کارگیری لوله برق در ساختمان نیاز به تجهیزات پیشرفته و مناسب است که به کار نبردن این لوازم و ابزارهای مطلوب سبب می‌شود که کار پایانی از سطح کیفی پایینی برخوردار باشد. متأسفانه امروزه بعضی از برق‌کارها زیبایی لازم را در حین انجام کار اعمال نمی‌کنند و به تصور اینکه شخص گچ کار در امتداد انجام برنامه ساختمانی ایرادهای کار او را پوشش می‌دهد لوله برق را به صورت غیراستاندارد و برخلاف دستورالعمل‌های اجرایی برق ساختمان اجرا می‌کنند. این در صورتی است که برنامه‌ای کاملاً موفق و پیروز است که کلیه کارکنان و ابزار آن به صورت متناسب با همدیگر کارکرده و نقش خود را به صورت صحیح انجام دهند بدون اینکه صدمه‌ای به مراحل بعدی  پروژه و یا کار فرد دیگری ایجاد نماید.

 

نحوه خرید لوله برق استاندارد

با به‌کارگیری لوله برق استاندارد بیشتر خطرات به کمترین حد ممکن می‌رسند. و همان‌طور سیم‌کشی ساختمان دارای مقاومت و طول عمر بیشتری می‌گردد، این در حالی است که  این لوازم در گذشته به کار گرفته نشده‌اند به همین علت این عمل دارای کاستی‌ها و معایب گوناگونی بوده است. لوله برق استاندارد در سایزها و ابعاد معینی ساخته می‌شوند. کارخانه‌های معتبری در ایران وجود دارند که ارائه دهنده انواع مختلف لوله برق مانند لوله pvc,  upvc, پلی اتلین، پلی  امید  با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب با سطح کیفی مطلوب هستند و به راحتی می‌توانند آن‌ها را در اختیار مشتری‌ها و خریداران قرار می‌دهند.

در مورد برق‌کشی ساختمان مسائل و ریزه‌کاری‌های خیلی زیادی وجود دارد و این تبحر فرد پیمانکار است که بتواند مناسب‌ترین انواع لوله برق و کلیه تجهیزات برق آپارتمان را با نگرش دقیق به نوع پروژه و وضعیت کنونی آن تعیین نموده و از آن استفاده نماید. یک مسئله مهم دیگر که بایستی به آن توجه شود این است که از لوله برق در کدام بخش از ساختمان( کف، سقف ، سقف کاذب ، دیوار و…) استفاده شده است، چون امکان دارد که آن بخش دارای خصوصیاتی باشد که بایستی بر طبق آن‌ها از میان انواع لوله برق انتخاب نمود. برای خرید  لوله برق در انواع مدل و سایر تجهیزات برق ساختمان با سطح کیفی بالا و قیمت مقرون به صرفه و ارزان می‌توانید با مشاوره‌های مربوطه در هر کارخانه به صورت حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار نموده و  بر طبق نیاز خرید خود را انجام داد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.