نکات کاربردی برای خرید لوازم روشنایی

نکات کاربردی برای خرید لوازم روشنایی

خرید محصولات روشنایی، تجهیزات روشنایی، لوازم روشنایی، انواع چراغ‌های روشنایی، لوازم برقی ساختمانی و محصولاتی از این قبیل مستلزم دارا بودن دانش و اطلاعات کافی درباره حیطه برق و تاسیسات است. امروزه استفاده از انواع متعدد محصولات روشنایی این امکان را برای طراحان داخلی فراهم کرده است که بتوانند مناسب با هر شرایط و موقعیت، روشنایی بهینه و موثری را در محیط ایجاد نمایند. از جمله تجهیزات روشنایی می‌توان به انواع لامپ‌ها اشاره کرد. در واقع تاثیر و اهمیت لامپ‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. با پیشرفت روز افزون صنعت تکنولوژی انواع لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی در بازار مطابق با سلیقه‌های مختلف به فروش می‌رسند که می‌توان از اینگونه محصولات در طراحی روشنایی فضاهای داخلی و بیرونی نهایت استفاده را نمود. اینکه برای روشنایی فضای داخلی و بیرونی از چه نوع محصولات روشنایی و لامپ های روشنایی استفاده کنیم بستگی به یک سری پارامترهایی دارد که در ادامه به شرح مختصری درباره آن می‌پردازیم؛

 

نکات کاربردی برای خرید لوازم روشنایی

 

 

 

آشنایی با انواع لامپ‌های روشنایی

همانطور که از پیش به آن اشاره شد، انواع لامپ‌های روشنایی به عنوان اصلی‌ترین محصولات روشنایی در بازار به فروش می‌رسند که به دلیل ساختار درونی‌شان قابلیت روشنایی محیط را دارند. گفتنی است که لامپ‌های روشنایی از نظر کیفیت کالا، مصرف انرژی، میزان شدت نوری، حفظ انرژی و کارایی با یکدیگر متفاوت هستند

 

انواع لامپ‌ها عبارتند از؛

لامپ‌های رشته‌ای

از جمله متداول‌ترین و کم هزینه‌ترین لامپ‌های روشنایی و محصولات روشنایی، لامپ‌های رشته‌ای است. در این نوع لامپ‌ها به دلیل گرم شدن رشته تنگستنی که از طریق گاز نیتروژن پوشش داده شده است، انرژی بسیار بالایی برای انتشار نور مصرف می‌کند و به همین علت قیمت روشنایی این محصول در قیاس با سیار محصولات روشنایی، بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشد. از این نوع لامپ‌ها به دلیل مصرف انرژی بالا و تولید گرما در فصل‌های سرد سال استفاده می‌شود. ناگفته نماند که این لامپ‌ها به عنوان لامپ‌های پر مصرف در بازار به فروش می‌رسند.

 

نکات کاربردی برای خرید لوازم روشنایی

 

لامپ‌های مهتابی یا لامپ‌های فلورسنت

لامپ‌های مهتابی طرفداران مختص به خودش را دارد. برخی از افراد تمایل دارند که در نورپردازی منازل خود فقط از نور مهتابی استفاده کنند که لامپ های فلورسنت گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. علاوه بر آن در اداره ها، شرکت‌ها، موسسات آموزشی که تمرکز و جدیت انجام امور به نسبت بالا می‌باشد، از نور مهتابی بهره گرفته می‌شود. از جمله مزیت‌های لامپ‌های فلورسنت می‌توان به طول عمر بالا و مصرف انرزژی کمتر در قیاس با لامپ‌های رشته‌ای اشاره کرد.

لامپ‌های فلورسنت فشرده

از دیگر لامپ‌های رایج که جزء یکی از پر مصرف‌ترین محصولات روشنایی به فروش می رسند، لامپ‌های فلورسنت فشرده است که شکل ظاهری آن از چند حلقه لوله ای تشکیل شده است. از جمله شاخصه‌های این نوع لامپ‌های می‌توان به درخشندگی بیشتر نوردهی و مصرف انرژی بهینه اشاره کرد. از این نوع لامپ‌های روشنایی اغلب در منازل استفاده می‌شود.

لامپ‌های هالوژن

لامپ‌های هالوژن در ابعاد کوچکتر تولید و عرضه می‌شوند و اغلب از آن به عنوان لامپ‌های تزیینی توکار سقفی استفاده می‌شود. تابش نور مستقیم از این لامپ‌ها تاثیر بسزایی در نورپردازی دارد.

لامپ‌های ال ای دی

از جمله مشخصه‌های این نوع از محصولات روشنایی تنوع در رنگ و مصرف انرژی است که در تمامی اماکن به وفور از آن استفاده می‌شود.

 

نکات کاربردی برای خرید لوازم روشنایی

 

فروش تجهیزات روشنایی اعم از انواع لامپ‌ها، چراغ‌های روشنایی و لوازم برقی بایستی سازگار با محیط خریداری شود. علاوه بر نکاتی که گفته شد، خرید تعداد لامپ های روشنایی بستگی به اندازه سالن، فضای داخلی و یا فضای بیرونی دارد که از چه تعداد و چه نوع لامپ‌هایی استفاده شود

 

استفاده از لامپ‌های مهتابی یا لامپ‌های خورشیدی

نور از نظر روان شناختی تاثیر بسزایی در روحیات افراد و محیط دارد. به طوری که ترکیب نورهای سرد و گرم سبب تنوع در نورپردازی منازل مسکونی، لابی‌ها، سالن‌های تالار و هتل‌ها شده و حس یکنواختی را از بین می‌برد. اگرچه انتخاب رنگ نوری کاملا موضوعی سلیقه‌ای است اما به مراتب لامپ‌های خورشیدی، نور گرم‌تری به محیط می‌بخشد و نور سفید مهتابی، تنالیته‌های رنگی سرد و خنثی را از خود تولید می‌کند. معمولا در کارگاه‌ها، مراکز آموزشی، اماکن اداری از نور سفید مهتابی استفاده می‌شود که اغلب نمایانگر جدیت و تمرکز در امور کاری است. اما به طور کلی بهترین انتخاب ترکیب لامپ‌های مهتابی و خورشیدی در نورپردازی اماکن گوناگون است که بتوان از هر دو نوع نور بهره‌مند شد.

 

 

 

فروش تجهیزات روشناییقیمت روشنایی

فروش تجهیزات روشنایی از طریق فروشگاه‌های آنلاین این امکان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بتوانند در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری نموده و در محل دریافت نمایند. از جمله مزیت‌های فروشگاه‌های آنلاین، مقایسه اجناس از نظر کاربرد، کیفیت، طول ماندگاری، میزان مصرف انرژی، شدت روشنایی، قیمت محصول و مواردی از این نظر است. با توجه به تنوع محصولات روشنایی، قیمت روشنایی نیز مبتنی بر مشخصات هر یک از کالاها متفاوت بوده که خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های آنلاین از جزئیات ویژگی‌های مرتبط با محصولات روشنایی و همچنین قیمت روشنایی اطلاعات جامعی را کسب نمایند.

 

هدف از خریداری لوازم روشنایی و نورپردازی اماکن مختلف

اهمیت نور و روشنایی از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است. آنچه که سبب تغییرات در چگونگی نور و روشنایی شده است، پیشرفت روز افزون صنعت روشنایی است که به مراتب با تولید و عرضه محصولات مدرن مواجه هستیم. امروزه نورپردازی و معماری ارتباط متقابل با یکدیگر دارند، به طوری‌که نمی‌توان یکی را جدا از دیگری دانست. به همین دلیل لوازم برقی ساختمانی جزء پر مصرف‌ترین تجهیزات روشنایی در معماری اماکن گوناگون شناخته شده است که به وفور از آن برای ایجاد نورهای مخفی، نورهای عمومی، نورهای فرعی و نورهای دکوراتیو استفاده می‌شود. ناگفته نماند که نورپردازی در هر یک از سازه ها از جمله اماکن تجاری، اداری و مسکونی با یکدیگر متفاوت بوده و مشخصه های منحصر به خود را دارا می‌باشند. رعایت اصول نورپردازی در معماری و استفاده بهینه از لوازم برقی ساختمانی از جمله نکات قابل توجهی است که طراحان داخلی بایستی به آن توجه داشته باشند. به عبارتی یک نورپردازی ساده و صحیح نه تنها می‌تواند سبب زیبا سازی محیط شود، بلکه  باعث بهبود روحیه،کارایی بهتر، افزایش تمرکز، افزایش انگیزه، آرامش و احساسات خوشایند در تمامی افراد می‌شود.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.