بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

تاثیرات فوق العاده نور و روشنایی در محیط و اماکن مختلف برای تمامی افراد روشن و واضح است. کاربرد و نقش انواع لوازم روشنایی، چراغ‌های روشنایی، چگونگی نوردهی و انتخاب صحیح منابع نوری تا به حدی است که حتی بر نوع عملکرد افراد و روحیات افرادی که مدام به محیط رفت و آمد دارند، تاثیرگذار است. به مراتب افراد با ورود به مکانی احساس شادابی و ارامش بیشتری خواهند کرد و یا انرژی فوق‌العاده مثبتی از اتمسفر محیط دریافت می‌کنند که بخش مهمی از این احساسات به دلیل نورپردازی صحیح و انتخاب لوازم روشنایی مناسب و سازگار با محیط است. اهمیت انتخاب صحیح سیستم‌های روشنایی تا به اندازه‌ای است که سبب آسایش بصری شده و از خستگی زودهنگام می‌کاهد. در نتیجه عملکردهای افراد در محیط را بهبود بخشیده و باعث افزایش بهره‌وری در انجام امور مختلف می‌شود. در ادامه با ما همراه شوید تا به معرفی انواع محصولات روشنایی کاربردی، فروش تجهیزات روشنایی، اطلاع از آخرین قیمت روشنایی و مواردی از این قبیل بپردازیم؛

 

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

 

سیستم روشنایی ساختمان

سیستم روشنایی ساختمان شامل برق کشی، سیم، کابل، سرپیچ‌ها، لامپ‌های روشنایی، چراغ‌های روشنایی، سیستم‌های هوشمند روشنایی، کلیدها و پریزها و سایر محصولات اصلی و جانبی است. چگونگی ایجاد برق کشی و استفاده از محصولات روشنایی کاربردی تعیین کننده نوع نورپردازی، تعداد لامپ‌های روشنایی مورد نیاز و سایر لوازم روشنایی خواهد بود. به عبارتی برق کشی ساختمانی با استفاده از لوازم برقی کاربردی نه تنها به منظور تامین روشنایی به کار می‌رود، بلکه می‌توان با بهره گیری از آن زیبایی طراحی روشنایی را نیز فراهم آورد. به همین جهت پایه اصلی نورپردازی در فضاهای داخلی و فضاهای بیرونی بر مبنای برق کشی صحیح و استاندارد است. توصیه می‌شود حتما برای ایجاد برق کشی استاندارد، عیب یابی و یا تعمیرات با تکنسین‌ها و کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. استفاده از لوازم برقی سودمند، محصولات روشنایی با کیفیت و به طور کلی لوازم روشنایی سازگار با محیط نقش اساسی در عملکرد نور و روشنایی محیط دارند.

 

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

 

فروش تجهیزات روشنایی- انواع لامپ‌های روشنایی

لامپ‌های و چراغ‌های روشنایی به عنوان اصلی‌ترین لوازم روشنایی در این صنعت شناخته شده‌اند. در واقع از دیرباز تا امروز ایجاد روشنایی بودن استفاده از لامپ‌ها امکان پذیر نبوده و در نتیجه بخش عمده‌ای از صنعت روشنایی را لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه به فهرستی از انواع لامپ‌ها اشاره می‌کنیم.

 

 

انواع لامپ‌های روشنایی عبارتند از؛

  • لامپ‌های رشته‌ای

  • لامپ‌های فلورسنت

  • لامپ‌های هالوژن

  • لامپ‌های ال ای دی

  • لامپ‌های مهتابی

  • لامپ‌های نئون

 

گفتنی است که استفاده از هر یک از انواع محصولات روشنایی بستگی به پارامترهایی نظیر اندازه اتاق و یا سالن، تعداد لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی مورد نیاز، بررسی موقعیت پنجره‌ها و استفاده از نور طبیعی، نوع کاربرد محیط اعم از مسکونی، اداری و یا تجاری و مواردی از این قبیل دارد که می‌توان بر حسب نوع نیاز مصرفی از هر یک از لامپ‌های روشنایی برای تامین نور عمومی و یا نور فرعی بهره‌مند شد.

 

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

 

 

نکات قابل توجه برای طراحی روشنایی داخلی

همانطور که از پیش به آن اشاره شده برای تهیه محصولات روشنایی، تجهیزات روشنایی، لوازم برقی ساختمانی و لوازم روشنایی بایستی برق کشی و کابل کشی صحیح و استاندارد را جزء اولویت‌های معماری قرار دهیم. سپس توجه به یک سری نکات برای چگونگی ایجاد سبک نورپردازی و تهیه محصولات روشنایی لازم و ضروری است که در ادامه به شرح مختصری درباره آن می‌پردازیم؛

 

یک) بررسی میزان شدت روشنایی

میزان شدت روشنایی مورد نیاز از طریق نصب چراغ های روشنایی از جمله موارد حائز اهمیتی است که بایستی به ان توجه شود. برای شناخت این موضوع بایستی مساحت اتاق، نوع لامپ‌های مصرفی و سایر محصولات روشنایی قابل استفاده در محیط مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است که تا حد امکان بایستی از انعکاس نورهای خیره کننده و درخشندگی بیش از حد پیشگیری شود. تا حد امکان ترکیب نورهای تلطیف کننده در کنار منبع نوری اصلی می‌تواند هارمونی مطلوبی را فراهم آورد.

 

دو) بهره‌مندی از نورهای فرعی و غیر مستقیم

تابش نورهای غیر مستقیم نه تنها سبب تنوع در طراحی روشنایی می‌شود، بلکه از یکنواختی نیز جلوگیری می‌کند. ایجاد نورهای موضعی از طریق لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی هالوژن، ایجاد نورهای مخفی در محیط و استفاده از نورهای فرعی از جمله نورهای غیر مستقیمی هستند که محیط را دلپذیر و صمیمی جلوه می‌دهد.

 

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

 

 

سه) استفاده از محصولات روشنایی کاربردی

به مراتب دیده شده است که در اماکن گوناگون تعدد لوازم روشنایی بیش از حد مطلوب در محیط به کار گرفته شده و یا برعکس محیط از نور کافی برخوردار نبوده و در نتیجه نیاز به تهیه و خرید تجهیزات روشنایی بیشتر احساس شده است. علاوه بر توجه به تعداد لامپ‌ها و چراغ‌های روشنایی مورد نیاز بایستی به جنس، کیفیت، میزان بهره‌وری، میزان مصرف انرژی، نور کافی، طول ماندگاری کالا، ضمانت پس از فروش و مواردی از این قبیل نیز توجه نمود.

 

چهار) تعیین قرارگیری منابع روشنایی

نصب منبع‌های روشنایی، تعیین محل قرارگیری چراغ‌های روشنایی و تعبیه لامپ‌ها بایستی به گونه‌ای باشد که نور را به طور پراکنده در محیط انتشار دهند. گفتنی است که طراحی قرارگیری چراغ‌ها و لامپ‌های روشنایی به خصوص لامپ‌های هالوژن توکار بایستی با فواصل استاندارد نصب و تعبیه شوند. ترتیب قرارگیری محل نصب چراغ‌ها در بخش‌های مختلف مانند سالن نشیمن، اتاق خواب‌ها، اتاق کار، اتاق مطالعه، راهروها، لابی و سایر بخش‌ها از دیگر موارد حائز اهمیت در طراحی روشنایی است.

 

کاربرد لوازم روشنایی

هر یک از انواع لوازم روشنایی، محصولات روشنایی و به طور کلی تجهیزات روشنایی دارای کاربردهای مختص به خود می‌باشد. برای انتخاب و تهیه لوازم روشنایی، نوع کاربرد و فعالیت محیط بایستی بررسی شود. در واقع پیش از انتخاب تجهیزات روشنایی بایستی یک سری سوالات را از خودتان بپرسید. اینکه مقصود از نورپردازی چیست؟ و یا برای چه مکانی نیاز به استفاده از محصولات روشنایی است؟ چه نوع طیف نوری مناسب است؟ آیا نورپردازی برای اماکن مسکونی انجام می شود و یا هدف از نورپردازی ایجاد فضایی مفرح در یک مجتمع تجاری است؟ پرسیدن چنین سوالاتی به شما کمک می‌کند که نگاه بهتر و شفاف‌تری نسبت به تهیه تجهیزات روشنایی داشته باشید.

 

بهره‌مندی از فواید انواع لوازم روشنایی ساختمانی

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.