آشنایی با لوازم برقی ساختمانی مدرن در اماکن مختلف

آشنایی با لوازم برقی ساختمانی مدرن در اماکن مختلف

آنچه که امروزه در صنعت روشنایی بیش از پیش مورد توجه واقع شده است، تجهیزات روشنایی مدرن و نوینی است که شکل و ظاهر تازه‌ای نسبت به سایر محصولات روشنایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته، پیدا کرده است. به عبارتی چراغ‌های روشنایی نوظهور با ظاهری شیک و تازه نه تنها جلوه خاصی به محیط می‌بخشد، بلکه اتمسفر محیط را از نظر زیبایی شناسی بصری به وجود می‌آورد. گفتنی است که هر یک از این محصولات روشنایی پیشرفته ویژگی‌های منحصر به خود را دارا می‌باشد و می‌توان از انواع آن  مناسب برای اماکن مختلف بهره برد. استفاده از لوازم برقی ساختمانی مدرن تحت تاثیر معماری ساختمان می‌باشد. به طوری که معماری سازه بایستی به گونه‌ای باشد تا فضای مشخصی برای نصب و یا تعبیه تجهیزات روشنایی در نظر گرفته شود. لوسترهای مدرن و حجیم، بهره‌مندی از سیستم‌های روشنایی هوشمند، چراغ‌های روشنایی لوکس و ایجاد نورپردازی‌های فانتزی همه بخشی از طراحی روشنایی مدرن است که در ادامه به شرح بیشتر درباره آن می‌پردازیم؛

 

 

نقش لوازم برقی ساختمانی در هتل‌ها، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها

دلیل استفاده از لوازم برقی مدرن در اماکنی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها چیست؟ اولین پاسخی که برای این سوال به نظر می‌رسد، تکمیل دیزاین داخلی محیط برای جذب مخاطبان بیشتر است. به عبارتی طراحی روشنایی از جمله مهمترین پارامترهای اصلی برای طراحی داخلی است. در نتیجه استفاده از تجهیزات پیشرفته نوظهور روشنایی، این امکان را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد تا بتوانند با ایجاد نورپردازی‌های مدرن، مشتریان  و متقاضیان بیشتری را به محیط جذب نمایند. علاوه بر آن نور و روشنایی نقش مستقیمی بر خلقیات و روحیات افراد دارد. در واقع نوع نوردهی و نوع انتخاب تجهیزات روشنایی بایستی به گونه‌ای باشد که موجب بهبود روحیات افرادی که به محیط تردد می‌کنند، شود. استفاده از لامپ‌های روشنایی مدرن، ایجاد طراحی‌های نوین، پیشگیری از نورهای بسیار خیره کننده و ایجاد نورهای فانتزی همگی باعث می شود که افراد در محیط احساس آرامش بیشتری داشته باشند. به همین دلیل نورپردازی هدفمند در هتل‌ها و رستوران‌ها را می‌توان از جمله مهمترین بخش های طراحی داخلی جهت جذب مخاطبان و مشتریان محسوب کرد.

 

نقش لوازم برقی ساختمانی در مراکز اداری، خدماتی و درمانی

ایجاد نوردهی سنجیده، رعایت استانداردهای روشنایی، بهره‌مندی از تجهیزات روشنایی پیشرفته، بهره‌مندی از سیستم‌های روشنایی هوشمند، لامپ‌های روشنایی مناسب و سایر لوازم برقی ساختمانی سبب می‌شود تا بتوانیم یک نوع نورپردازی منسجم و دقیقی را در اماکن اداری، خدماتی و درمانی داشته باشیم. کیفیت نوردهی از جمله موارد حائز اهمیتی است که بایستی به آن توجه شود. به همین دلیل معمولا انتخاب محصولات روشنایی برای اینگونه اماکن با وسواس بیشتری بایستی خریداری شود. مشخصات چراغ‌های روشنایی از جمله میزان مصرف انرژی، قدرت روشنایی، ضریب بهره‌وری، طول عمر، گارانتی پس از فروش و مواردی از این قبیل در فروش تجهیزات روشنایی بهینه نقش اصلی و اساسی دارد. علاوه بر آن ترکیب نوردهی اصلی و فرعی سبب می‌شود تا بتوانیم سطح روشنایی قابل توجهی را را محیط ایجاد کنیم. استفاده از منابع نوری برای ایجاد نورهای موضعی و تاکیدی جهت مطالعه و بالا بردن سطح بهره‌وری کارکنان را نبایستی نادیده گرفت. همچنین نوردهی اماکن اداری و خدماتی بایستی به گونه‌ای باشد که باعث افزایش سطح بهره‌وری کارکنان، افزایش تمرکز و بالا بردن انگیزه و انرژی برای انجام امورات اداری شود.

 

نقش لوازم برقی ساختمانی در اماکن مسکونی

اماکن مسکونی از دیگر اماکنی است که نورپردازی و استفاده از لوازم برقی بهینه در آن نقش اصلی و اساسی دارد. معمولا خانه کانون گرم آسایش و آرامش است و به همین دلیل نوع نوردهی نبایستی آزاردهنده و یا خیره کننده باشد. ترکیب طیف نوری زرد و سفید سبب ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه شده و می‌توان با استفاده از نورهای فانتزی و تزیینی اینگونه نورپردازی را بیش از پیش مطلوب‌تر کرد. بهره مندی از انواع چراغ‌های روشنایی و لوازم برقی ساختمانی مانند لامپ‌های هالوژن، لامپ‌های فلورسنت، سیستم روشنایی دیمرها و سایر محصولات روشنایی از جمله راهکارهایی است که می‌توان به راحتی نوردهی را مناسب برای انجام امور مختلف تنظیم کرد. گفتنی است که اماکن مسکونی و بخش‌های مختلف آن از جمله راهروها، اتاق خواب‌ها، اتاق مطالعه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، حیاط، لابی و سایر بخش ها هر یک نوردهی منحصر به خود و ویژه‌ای را بایستی دارا باشند. به طور کلی هدف از نورپردازی اماکن گوناگون، نوردهی مطلوب، باکیفیت و بهینه‌ای است که بتوان با استفاده از انواع لوازم برقی ساختمانی، روشنایی عمومی محیط را  تامین کرده و علاوه بر آن نورهای فانتزی و تزیینی را نیز برای تلطیف نور عمومی ایجاد کرد.

 

 آشنایی با لوازم برقی ساختمانی مدرن در اماکن مختلف

 

 

نقش لوازم برقی ساختمانی در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و اماکن تجاری

نوردهی  یکسان و موثر با استفاده از انواع تجهیزات پیشرفته مدرن تنها هدف واحد و مشترک برای تمامی مراکز تجاری اعم از فروشگاه‌ها، مراکز خرید، هایپر استارها و مانند اینها است. به عبارتی می‌توان با ترکیب نورهای مهتابی و خورشیدی با استفاده از انواع چراغ‌های روشنایی، نور عمومی محیط را به خوبی پوشش داد. گفتنی است که در اینگونه اماکن برای تنظیم نور و کاهش یا افزایش شدت روشنایی می‌توان از انواع سیستم‌های کنترل روشنایی هوشمند نیز بهره برد. بدین ترتیب با توجه به نور روز طبیعی می‌توان از شرت نوردهی محیط کاسته و به مراتب در شب میزان نوردهی محیط را افزایش داد. علاوه بر آن استفاده از سیستم‌های برق اضطراری در هنگام قطع شدن برق از جمله موارد مهمی است که بایستی به آن توجه نموده و در واقع این نوع سیستم‌های اضطراری برای تمامی اماکن تجاری، اداری، درمانی و عمومی لازم و ضروری می‌باشد.

 

 

نقش لوازم برقی ساختمانی در اماکن ورزشی، باشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی

باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های سرپوشیده و یا زمین‌های ورزشی که در فضاهای باز قرار گرفته‌اند، بایستی مجهز به انواع چراغ‌های روشنایی بهینه کم مصرف با شدت روشنایی مناسب باشند. معمولا نورپردازی سالن‌های ورزشی بایستی به گونه‌ای باشد که سبب افزایش سطح انرژی، افزایش سطح روحیه و انگیزه در افراد باشد. استفاده از نوردهی بی کیفیت و یا کمبود نور، به مراتب سطح انرژی افراد را کاهش داده و افراد زودتر از حد ممکن احساس خستگی و بی‌حوصلگی خواهند کرد. در نتیجه نوع نوردهی و استفاده از تجهیزات روشنایی بهینه برای اینگونه اماکن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پلان‌های نوری و پرتوهای نوری با درخشندگی کافی از جمله رایج‌ترین محصولات روشنایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی است. علاوه بر آن لوازم برقی روشنایی در محیط‌ها و فضاهای باز ورزشی بایستی نه تنها از استانداردهای مشخص بهره مند باشند، بلکه کیفیت و عدم حساسیت به تغییرات و شرایط آب و هوایی از جمله مواردی است که بایستی در مشخصات کالا عنوان شده باشد. به مراتب عمر طولانی و عدم واکنش به گرما، سرما، برودت، حرارت، روشنایی مطلوب، عدم تولید گرما، مصرف بهینه انرژی و مواردی از این قبیل جزئی از مشخصات درج شده بر روی محصولات روشنایی مناسب برای فضاهای باز می‌باشد که بایستی برای نوردهی و نصب تجهیزات روشنایی اینگونه اماکن مورد توجه قرار گیرد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.