فروش تجهیزات روشنایی و نورپردازی هوشمندانه

فروش تجهیزات روشنایی و نورپردازی هوشمندانه

اهمیت نور، روشنایی، نورپردازی، نور مصنوعی، لوازم برقی ساختمانی در تمامی طراحی‌های داخلی و خارجی را نمی‌توان نادیده گرفت. بهره‌مندی از تجهیزات روشنایی، محصولات روشنایی، چراغ‌های روشنایی و منابع نوری همراه با رعایت استانداردهای اصول طراحی روشنایی و اصول فنی، شرایط مساعدی را برای تمامی افراد به وجود می آورد. تنوع محصولات روشنایی سبب شده تامین روشنایی محیط در نهایت میزان کمیت و کیفیت فراهم شود. لامپ‌ها، پنل‌های نوری، لوازم برقی جانبی مانند دیمرها، سیستم‌های هوشمند کنترل روشنایی، پروژکتورها، انواع سیم و کابل‌های برق، انواع چراغ‌های روشنایی تنها بخشی از تجهیزات روشنایی محسوب می‌شوند. استفاده صحیح از منابع نوری مناسب و انتخاب بهترین محصولات روشنایی نه تنها باعث کاهش برق مصرفی در طولانی مدت می‌شود، بلکه سبب می‌شود تا بتوانیم از بهترین و مرغوب‌ترین لوازم روشنایی بهره‌مند شویم. در ادامه به بخشی از ویژگی‌های تجهیزات روشنایی و نقش لوازم برقی ساختمان می‌پردازیم؛

 

 

 

مشخصه پنل‌های ال ای دی

پنل‌های نوری بخشی از فروش تجهیزات روشنایی در فروشگاه‌های آنلاین محسوب می‌شوند که دارای ویژگی‌های منحصر به خود می‌باشند. پنل‌های نوری تامین کننده نور عمومی محیط بوده و علاوه بر آن ظاهر مدرن آن زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. پنل‌های نوری ال ای دی را می‌توان جایگزین مناسبی برای لامپ‌های فلورسنت دانست. طراحی ویژه، ماندگاری طولانی مدت، انتشار روشنایی مطلوب، تولید طیف رنگی متنوع تنها بخشی از ویژگی‌ها و مشخصه‌ پنل‌های نوری به شمار می‌رود. ناگفته نماند که پنل‌های نوری قابلیت تنظیم روشنایی محیط را نیز دارا می‌باشند. قیمت روشنایی این نوع پنل ها بستگی به سایز، کیفیت نوردهی، میزان مصرف انرژی، میزان ضریب بهره‌وری و موارد این چنینی دارد.

 

کاربرد پنل‌های ال ای دی

از پنل‌های نوری می‌توان در تمامی اماکن از جمله اماکن مسکونی، اداری، تجاری، فروشگاه‌ها، مراکز خرید، تالارها، سالن‌های پذیرایی، سالن‌های اجتماعات، مراکز خدماتی، مراکز آموزشی، شرکت‌ها، موسسات، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر اماکن بهره‌مند شد.

 

 

آشنایی با انواع لامپ‌های روشنایی؛

ویژگی‌های مهم در انتخاب و خرید لامپ‌های روشنایی:

توصیه می‌شود پیش از خرید لامپ‌های روشنایی به مشخصات آن نظیر طیف نوری، توان نوری یا شار نوری لامپ، میزان شدت روشنایی، عمر و طول ماندگاری لامپ، ضریب بهره وری لامپ و درخشندگی آن توجه نمایید. قابل ذکر است که از لامپ‌های با توان پایین برای اماکن و سالن‌های کوچک استفاده شده و از لامپ‌های با توان بالا و قدرت نوردهی بیشتر برای محیط‌های بزرگتر به کار گرفته می‌شود. همچنین ماندگاری و طول عمر لامپ‌ها بستگی به ولتاژ برق دارد که معمولا هر برندی دارای دستورالعمل مرتبط با سازندگان خود می‌باشد که طول ماندگاری، عمر مفید، ضریب بهره‌وری و سایر مشخصات لامپ‌های روشنایی بر اساس آن تعیین می‌شود.

 

لامپ‌های تزیینی و چراغ‌های روشنایی دکوراتیو را بشناسیم؛

روشنایی دیواری، نورپردازی فرعی و بهره‌مندی از چراغ‌های دکوراتیو سبب ایجاد نورپردازی‌های فانتزی و خاص می‌شود. لامپ‌های روشنایی تزیینی در اندازه‌ها و انواع گوناگون تولید و عرضه می‌شوند که با توجه به کاربردهای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله لامپ‌های تزیینی می‌توان به لامپ‌های شمعی، لامپ‌های ویترینی، لامپ‌های حبابی، لامپ‌های لوستری، لامپ‌های رفلکتور، لامپ‌های مختص به روشنایی دیواری، لامپ‌های فانتزی و نظایر اینگونه محصولات روشنایی اشاره کرد.

 

فروش تجهیزات روشنایی و نورپردازی هوشمندانه

 

 

انواع لامپ‌های تزیینی به اختصار عبارتند از؛

  • لامپ‌های شمعی

  • لامپ‌های حبابی

  • لامپ‌های فانتزی

  • لامپ‌های لوستری

  • لامپ‌های مختص به روشنایی دیواری

  • لامپ‌های ویترینی

  • لامپ‌های رفلکتور

 

انواع لامپ‌های روشنایی عبارتند از؛

  • لامپ‌های ال ای دی

  • لامپ‌های فلورسنت

  • لامپ‌های رشته‌ای

  • لامپ‌های هالوژنی

انواع چراغ‌های روشنایی دکوراتیو؛

یک) انواع چراغ‌های روشنایی سقفی اعم از چراغ‌های توکار و چراغ‌های روکار

چراغ‌های روشنایی سقفی همانطور که از نام ش پیداست از نوع سقفی بوده که به صورت نصب چراغ های توکار و یا چراغ‌های روکار به کار برده می‌شوند. استفاده از این نوع چراغ‌ها بسیار رایج و متداول بوده و در اغلب اماکن شاهد نوردهی این نوع از محصولات روشنایی هستیم. تنوع این محصول از نظر شکل ظاهری بالا بوده که در انواع مختلف اعم از پنل دور شیشه‌ای، بک لایت، سه حالته و مواردی از این نظر تولید و عرضه می‌شوند. گفتنی است که انتخاب طیف نوری این چراغ‌ها کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

 

دو) چراغ‌های روشنایی پارکتی

 این نوع چراغ‌ها به نام‌های چراغ‌های استخری، دفنی و یا چمنی نیز معروف هستند. این نوع چراغ ها اغلب برای روشنایی فضای بیرونی، محوطه ها، باغ‌ها، پارکینگ، زمین‌های ورزشی، استخرها، زمین‌های چمن کاربرد دارند. سایه و روشن‌های ایجاد شده از طریق این نوع چراغ‌ها بسیار جذاب و خوشایند است. علاوه بر آن به عنوان نورپردازی فرعی، استفاده از این نوع چراغ‌های روشنایی دکوراتیو در زیبایی شناسی محیط بسیار موثر و بهینه می‌باشد.

 

نورپردازی هوشمندانه

یک نورپردازی هوشمندانه نیازمند رعایت پارامترهای زیبایی شناسی، تهیه محصولات روشنایی مناسب، استفاده از لوازم روشنایی بهینه، نوع نوردهی، نوع منابع نوری و مواردی از این نظر است. علاوه بر آن محل قرارگیری منابع نوری، نصب چراغ‌های روشنایی، بهره‌مندی از طیف نوری اعم از خورشیدی یا مهتابی و یا ترکیب هر دو بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با ایجاد نورپردازی مناسب می توان حس یکنواختی را در محیط کاری و یا زندگی برطرف کرد. روشنایی دیواری، ایجاد نورهای تزیینی و بهره‌مندی از نورهای مخفی، نورهای خطی، نورهای هالوژنی در محیط‌های گوناگون باعث برجسته جلوه کردن سایر عناصر دکوراسیون در طراحی داخلی می‌شود.

 

 

 

موارد قابل توجه برای مدیریت نورپردازی هوشمندانه کدام است؟

استفاده از محصولات روشنایی سازگار با محیط

انتخاب انواع چراغ‌های روشنایی، نوع لامپ‌های روشنایی و منابع نوری بایستی مناسب با محیط باشند. بنابراین تا حد امکان بایستی از زیاده‌روی در تعدد محصولات روشنایی و یا صرفه جویی در چگونگی نوردهی به خصوص برای فضاهای تاریک بپرهیزیم. تنظیم نور با استفاده از لوازم روشنایی برقی نظیر سنسورها، ایجاد سایه و روشن‌های فانتزی از طریق نورهی فرعی و چراغ‌های روشنایی در ایجاد نورپردازی هدفمند بسیار موثر و کاربردی هستند.

 

برنامه‌ریزی در نورپردازی

پیش از آنکه به تهیه محصولات روشنایی اقدام نمایید، اندازه سالن، میزان نور طبیعی در محیط، تعداد چراغ‌های روشنایی مورد نیاز، میزان شدت روشنایی مورد نیاز، طراحی معماری فضا و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار دهید. از آنجایی که نوع معماری با چگونگی نصب چراغ‌های روشنایی و نوع نوردهی رابطه مستقیم دارد، بنابراین در اکثر اماکن نه تنها جایگاه نصب چراغ‌ها از پیش مشخص شده است، بلکه سیم‌کشی داخل ساختمان به گونه‌ای طراحی می‌شود که نوع نوردهی را اعم از نور مخفی و یا نور خطی را نیز تعیین می‌کند.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.